onsdag den 25. september 2013

Nem æbletærte



En hyggelig aften med nogle gamle kollegievenner går på hæld.
Da jeg havde lidt sent fri fra arbejde blev det til noget let mad. Menuen stod på wok med sort kål og æblekage. 

Undskyld billede af en halv spist kage, men det er vel kun et godt tegn. 

Jeg brugte følgende opskrift til æbletærten som seriøs er nem :-)
2 æg
175 g sukker
2 tsk vaniliesukker
75 g mel
2 æbler 
Ca. 2 tsk kanel
Lidt smør til at smøre tærtefadet. 

Tænd ovnen på 200 grader. Pisk æg og sukker godt sammen. Tilsæt vaniliesukker og mel. Det skal enten vendes eller piskes let (pisker det altid på laveste niveau). Hæld dejen i et smurt tærte fad og læg æbleskiverne i et flot mønster. Drys med kanel. Bag tærten i ca 20-25 min og server kage (kold som lun) med creme fraish (helst 18%) til :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg synes det er super dejligt hvis du får lyst til at kommentere indlægget. Jeg vil svare hurtigst muligt tilbage :-)

Related Posts with Thumbnails