tirsdag den 12. november 2013

Vinter-spaghetti bolognese



Idag har jeg lavet en omgang vinter-spaghetti-bolognese, som har fået lov til at simre i 2-3 timer. Jeg lavede det på slump, så her er de ingredienser, som jeg brugte uden mængdemål.

Løg
Hvidløg
Oksekød
Bleg seleri
Pastinak
Persillerod
Gulerod
Rødbede
Dåse tomat
Tomatpuré
Grønsagsbouillonterning
Rødvin
Frisk Basilikum
Laurbærblade
Salt og peber
Olivenolie

Svits fint hakket løg og hvidløg i olivenolie. Når løgene er klare, tilsættes hakket oksekød. Dernæst tilsættes fint hakkede rodfrugter. Rør rundt og tilsæt dåse tomat, rødvin, tomatpuré, grønsagsbouillonterning, laurbærblade, frisk basilikumblade, lidt salt og peber.

Lad det simre et par timer og smag til. Kog pasta og nyd denne vinter-agtige ret.

(Jeg brugte ca. 600 g rodfrugter og 500 g oksekød)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg synes det er super dejligt hvis du får lyst til at kommentere indlægget. Jeg vil svare hurtigst muligt tilbage :-)

Related Posts with Thumbnails