fredag den 10. januar 2014

Skinkestang



Endnu en 80'er klassikker har sneget sig ind på bloggen.

I sidste weekend havde vi besøg af min australske ven og hans kæreste. Han elsker alt med kød. Da vi var i Australien for 4-5 år siden var vi til barbecue hos ham, hvor vi fik lækre bøffer og tilbehøret var pølser - ja så er stilen ligesom lagt, høhø! Da skinkestang både er dejlig dansk med butterdej og ret så dejlig snasket faldt den i god jord.

Jeg lavede den på følgende måde.

2 stænger skinkestang.

2 pakker butterdej (jeg brugte det fra køledisken som er klar til brug)
1 stor pakke champignons i skiver
2 pakker pikant flødeost (ikke light, det flyder for meget ud)
3 pakker sandwich-skinke i små tern (ca. 450 g)
1-3 tsk sennep (efter smag)
Peber
1 æg til pensling.

Steg champignons i lidt olie. Bland champignons, flødeost, skinke, sennep og smag til med peber.
Rul butterdejen ud og kom fyldet på. Skær evt. ca. 2 cm skrå strimler og 'flet' dejen ind over fyldet. Evt. kan siderne bare lukkes ind over hinanden og pensl tilsidst stangen med et let pisket æg.

Bages i ovnen i ca. 20 min ved 200 grader.

Lidt 80s, men det smager jo dejligt!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg synes det er super dejligt hvis du får lyst til at kommentere indlægget. Jeg vil svare hurtigst muligt tilbage :-)

Related Posts with Thumbnails